Greenstep fortsätter sin expansion, och den 1 april 2021 har Fredrik Öhrn tagit över ansvaret för utvecklingen av Greensteps verksamhet i Sverige.
Fredrik kommer att leda vår svenska verksamhets expansion, där hans främsta fokusområden blir effektivisering av säljprocessen, marknadsföring, partnerskap och utökning av vårt utbud på marknaden. Förutom det kommer han också att säkerställa att vi nyttjar Greensteps totala koncernutbud för att driva awareness och tillväxt på den svenska marknaden.
Vi frågade Fredrik lite mer om hans bakgrund och hur våra kunder kommer att ha nytta av hans kunskap och tidigare erfarenheter, samt hur han tänker säkerställa en maximal utveckling och fortsatt hög kvalitet på det Greenstep erbjuder.
Berätta lite om din bakgrund
Jag har en bred, över 20 års erfarenhet av olika kommersiella ledarroller inom främst internationella bolag. Närmst kommer jag ifrån Sodexo, där jag har haft roller som VD, Regionchef Norden/Ryssland och global Transformationsdirektör. Innan det har jag även en mångårig erfarenhet av konsultverksamhet bl.a. hos American Express men även inom managementkonsultering. I mina tidigare roller har jag också framgångsrikt använt Greensteps mycket uppskattade tjänster, såsom t.ex. i M&A uppdrag och CFO-konsultation.
Hurdana uppgifter kommer du att jobba med på Greenstep
Jag kommer att leda den svenska verksamhetens expansion och säkerställa att vi, tillsammans med vårt finska team, kan samordna våra affärsinsatser så att det blir ett väloljat maskineri. Mina främsta styrkor ligger i ledarskapet och förmågan att få ut maximal utveckling ur varje del av organisationen – med fokus på medarbetarna.
Mina fokusområden kommer främst att vara kopplade till Affären, dvs. försäljning och marknadsföring i olika former. Jag kommer att använda min kunskap och förmåga av att skapa effektiva processer i vår tillväxt på Greenstep.
Inom vilka ärenden kommer våra kunder att ha nytta av din kunskap?
Jag kommer att försöka vara så öppen som möjligt för att både ge och ta emot relevant feedback. Jag har en stark vilja av att förstå kundens situation, och vad kunder behöver. Målet är att säkerställa kunddriven verksamhetsutveckling, dvs. att våra tjänster skall möta ett reellt behov. Våra kunder kommer också att kunna förvänta sig att vi blir mer av en fullservicepartner inom Ekonomi-, HR- och Finanstjänster, där digitala och automationsverktyg kompletterar våra nuvarande tjänsteutbud.
Vad förväntar du dig av arbetet på Greenstep?
Öppenheten och viljan att få skapa tillsammans ser jag verkligen framemot. Även att vi kommer att värdera risk på ett smart sätt, samt att vi kommer att kunna få utväxling av de team som redan finns inom koncernen. Jag förväntar mig också att vi vågar vara tillräckligt djärva i vissa beslut, för att utvecklas och förse den bästa möjliga kundservicen.
”Jag ser mycket fram emot att få lära känna Dig som kund och tillsammans med våra kollegor fortsätta att stödja Er verksamhet. Som kund kan Du förvänta Dig en utveckling av vår verksamhet med såväl digitala som personella tjänster, som i slutändan förbättrar vår leverans. Jag hoppas att vårt motto ”Vi stödjer er med klarhet” skall kännas självklart och fyllt med kvalitativ output.”, Fredrik Öhrn, tillträdande VD Greenstep Sverige. |
Vill du veta mer? Kontakta Fredrik här!
Publicerad 20.04.2021