Greenstep utökar sina techtjänster med Salesforce

Greenstep9204
Petteri heinonen

Petteri Heinonen

Salesforce Business Operations Lead

För att ytterligare stödja våra kunder i att effektivisera affärsprocesser och uppnå sina strategiska mål, stärker vi på Greenstep vår portfölj med systemlösningar genom att erbjuda omfattande Salesforce-tjänster.

I maj -24 anslöt Petteri Heinonen till Greenstep med uppgiften att leda och utveckla Greensteps Salesforce-verksamhet. I den rollen kommer han tillsammans med sitt team att hjälpa våra kunder med alla deras behov relaterade till Salesforce. Petteri har över 15 års erfarenhet av arkitektur, design och integrering av olika affärssystem och har även en lång historia av att jobba specifikt med Salesforce. Han besitter en djup förståelse för försäljning och quote-to-cash-processer och de utmaningar som dessa innebär, särskilt i en SaaS-miljö.

Salesforce som en del av Greensteps systemlösningar

Som världens ledande CRM-system spelar Salesforce ofta en central roll i organisationers övergripande arkitektur. Enkel anpassning, tusentals tillgängliga tredjepartsappar och färdigt inbyggda integrationer till nästan alla andra större affärssystem gör Salesforce till ett säkert och skalbart val, särskilt för organisationers kundinriktade processer.

Salesforce tas ofta först i bruk som ett CRM-verktyg inom försäljningen, för att förtydliga och förbättra försäljningsprocesser. Men eftersom data om kunder och prospects är viktiga för många andra funktioner i organisationen sprids användningen ofta till t.ex. marknadsföring, orderhantering, kundsupport osv. Beroende på inom vilken bransch ett företag är verksamt, kommer Salesforce roll naturligtvis att variera. Kärnan är dock alltid att få en 360-graders översikt över kunder, prospects, kontaktpersoner och all interaktion med dem.

Trots att Salesforce är en fantastisk plattform för hantering av ett flertal affärsprocesser, är det oftast inte det enda centrala affärssystemet i en organisation. Till exempel när det gäller ekonomistyrning och bokföring anser många att Oracles NetSuite är det bästa alternativet. Med andra ord vill företag som söker konkurrensfördelar och sätt att optimera sina processer kunna använda flera olika lösningar för att fullt ut stödja olika behov och syften i organisationen.

Organisationer idag vill inte kompromissa med varken användarvänlighet eller processoptimering bara för att stanna kvar i ett system eller på en plattform.

Och det är här Greensteps team för systemlösningar verkligen utmärker sig: de har en djup förståelse och flera decenniers erfarenhet av dessa tvärfunktionella, systemövergripande affärsprocesser och utmärkta möjligheter att implementera lösningar som stöder dem med hjälp av ledande teknologi, så som Salesforce och NetSuite.

Verktyg och expertis för att stödja företagens tillväxt

Greenstep är känt för sin mångåriga expertis när det gäller att hjälpa våra kunder med deras kritiska affärsprocesser. Vi har hjälpt tusentals organisationer inom områden som ekonomi, försäljning, HR och hållbarhet. Men det är i affärssystemen som processerna slutligen modelleras och implementeras i praktiken.

Petteri Heinonen: "Vårt team brinner för att kombinera en pragmatisk planeringsfas, förstklassig arkitekturdesign och smidig implementering till ett sömlöst partnerskap med kunden. Vi arbetar holistiskt, från att identifiera dina affärskrav till att utforma arkitekturen och slutligen implementera dessa planer. Det bästa ögonblicket är när man efter ett framgångsrikt projekt får se hur projektet konkret påverkar kundens verksamhet och hur deras mål har uppnåtts."

Som en del av Greensteps system- och affärstjänster kan vårt Salesforce-team hjälpa dig med alla Salesforce-behov. Oavsett om det handlar om Sales Cloud CRM, quote-to-cash-processen, eller SaaS-företags specialbehov, har vi den kompetens och erfarenhet som du behöver. Vi implementerar ett effektivt, användarvänligt och välskött go-to-market-system, från lead till inmatning av inköpsorder.

Och därifrån framåt; en vinnande affär som registreras i Salesforce är bara startpunkten till alla efterföljande processer inom ekonomihantering, redovisning, leverans och kundreskontra. Det som ibland kan uppfattas som en utmanande koppling mellan företagets kundgränssnitt och även supportfunktioner har länge varit en vital del av Greensteps dagliga verksamhet.