Greenstep kommer att starta upp verksamhet i Norge i mars 2022 med målsättningen att inleda kundsamarbete under Q3/2022. Uppstarten innebär att företaget nu även kan hjälpa sina befintliga och nya kunder lokalt i Norge. Alla Greensteps tjänster (ekonomistyrning, CFO-tjänster, finansiering, löner, HR, skatt, analys, affärssystem och automation) kommer snart att finnas tillgängliga i Norge.
Vårt mål är att möta den växande efterfrågan på marknaden. Inte bara från befintliga och nya kunder som redan är etablerade i Norge, utan även finska och svenska företag i Norge samt tillväxtpartners som vill starta företag. Vi kommer att finnas där för dem och erbjuda bästa möjliga hjälp med lokal support och expertis. Som en allt-i-ett-tjänsteleverantör erbjuder Greenstep en rad programvaror, t.ex. Bezala, en applikation utvecklad av Greenstep för att hjälpa till att hantera kvitton och utlägg, BI Book, det bästa BI-verktyget på marknaden för analys och presentation av data, samt NetSuite, en global affärsplattformen som gör det möjligt att samla hela affärsverksamheten i ett enda system med färdigt inbyggda moduler för t.ex. produktionsstyrning, fakturering, lagerhantering, arbetstidsuppföljning samt kundhantering. Dessa program hjälper kunder att hantera sin affärsverksamhet effektivt.
– Vi vill vara närvarande där kunden finns och går nu in i en ny spännande tillväxtfas tillsammans med våra partners. Det är med stor glädje och ödmjukhet vi ser fram emot utvecklingen av vårt norska dotterbolag, säger Tore Teir, styrelseordförande på Greenstep.
"Nu söker vi norska greenstepare"
Tore Teir grundade Greenstep för drygt tio år sedan och nu har företaget vuxit till ett lönsamt tillväxtföretag i fyra länder med en omsättning på 50 miljoner euro och mer än 500 anställda. För att lyckas och skapa mervärde för våra partners behöver vi de bästa experterna.
– En av våra viktigaste kärnprocesser är rekrytering. När vi lyckas med det behöver vi inte göra förvärv för att växa, säger Tore Teir.
När en tjänst är ledig läggs mycket arbete på att hitta den mest lämpliga kandidaten. För att hitta rätt person för Greenstep strävar Teir efter att träffa varje enskild sökande personligen, och han träffar därför mer än 200 kandidater varje år.
På Greenstep har vi mångsidig expertis inom ekonomistyrning. Vi arbetar mycket i team, vi hjälper våra kollegor och vi delar information och kunskap med varandra dagligen. Genom öppenhet, diskussioner, gemensamma evenemang och arrangemang värnar vi om gemenskapen i företaget. Genom att använda grundliga rekryteringsprocesser säkerställer vi att de personer vi anställer passar in i företaget och kulturen.
– Rekryteringen till det norska teamet pågår redan nu, och Greenstep kommer initialt att etablera 10-15 nya tjänster det första året, främst redovisnings- och lönekonsulter, och vi hoppas på fortsatt god respons, fortsätter Teir.
Du kan inte uppnå stora saker utan glädje, positiv energi och driv
Vikten av försäljning är central för framgången för ett tillväxtföretag, men inte avgörande.
– Hos oss på Greenstep handlar försäljning om att träffa kunder, och jag lägger mycket tid på det. Jag har alltid varit intresserad av att lyssna på affärsplaner och behov. Det är min stora passion. Vi uppnår ingenting utan positiv energi och ordentligt driv.
– Det ska finnas glädje inom företaget! Det är då man bygger en framgångsrik verksamhet, säger Tore Teir med ett leende på läpparna.
Om Greenstep:
Greenstep grundades 2010 i Finland och är en tillväxtpartner med över 500 anställda inom redovisning, löneadministration, samt tjänster inom CFO, M&A, Transaction Services, HR samt skatte- och affärsjuridik.
Greenstep har idag verksamhet i Sverige, Finland, Estland och nu även i Norge. Expansionen till Norge har varit möjlig med hjälp av advokatbyrån Magnus Legal, som startades 2005 under namnet Visma Advokater. I andra länder betjänar Greenstep sina kunder genom MSI Global Alliance.
Publicerad 29.03.2022