Payroll mobile hero Payroll desktop hero

Personlig och effektiv löneadministration

Lönehantering är komplicerat och får inte gå fel. Som vår kund får du en teammedlem från oss och ett kvalitetkontrollsystem som bevisligen minimerar felen. Vi sköter om vikariearrangemang, utbildar systemspecialister, förbättrar processerna och ser till att du som kund får den hjälp du behöver. Vill du låta oss sköta om din lönehantering?

Outsourca din lön till oss!

Omfattande och starkt kunnande inom modern löneadministration

På Greenstep vill vi glädja våra kunder genom att alltid erbjuda ekonomitjänster av hög kvalitet. Löneadministration är en av våra mest populära tjänster och idag litar över 800 lönekunder på oss. Våra beräknade löner har i medeltal en korrekthet på 99.6%.

Kvaliteten i våra lönetjänster är resultatet av en kombination av moderna lönesystem och stark yrkeskompetens inom löneadministration - flera av våra lönekonsulter är srf-auktoriserade. Återkommande fel i lönerna påverkar direkt medarbetarnas trivsel och därför lönar det sig att välja en lönetjänst som är så kvalitativ, korrekt och automatiserad som möjligt.

Som Greensteps kund sparar du tid samtidigt som du kan lita på att dina löneärenden sköts omsorgsfullt och inom utsatt tid!

Hur försäkrar vi kvalitativa lönetjänster?

Check icon 5

Kontinuerlig utveckling

Vi utvecklar våra kundspecifika processer och arbetssätt proaktivt, utgående från kundens situation. Om vi tror att lönehanteringen kunde effektiviseras på ett kostnadseffektivt sätt, berättar vi alltid det åt kunden. Vi ser till att kommunikationen fungerar och att informationen når rätt personer via rätt kanaler - processerna fungerar när personerna som är involverade förstår varför man gör som man gör.

Check icon 5

Regelbunden uppföljning och rapportering

Intern kvalitetssäkring av löneprocessen görs av auktoriserade lönekonsulter innan inlämning till kund, löntagare och myndigheter. Vi håller våra kunder uppdaterade om centrala frågor och håller regelbundna möten för att stödja tillväxt och utveckla kundens verksamhet.

Check icon 5

Användning av automation och AI

På Greenstep automatiserar vi allt vi kan som ger kunden mervärde. Målet med automatiseringen är att minimera manuella processer för att uppnå effektivitet och felfrihet.Vi utvecklar systematiskt artificiell intelligens genom vårt eget analysteam. Artificiell intelligens används i interna processer (bl.a. kontroller) samt kundarbeten (bl.a. avstämningar). Ett konkret exempel på ett hjälpmedel vi skapat som nyttjar artificiell intelligens är finance.rocks.

Frame 7529

Löneadministration på Greenstep

Greensteps experter gör löneadministrationen enkel och smidig. Du förser våra lönekonsulter med information om vilka löner som skall räknas. Lönekonsulten är ansvarig för att räkna ut löneomkostnaderna, att betala lönerna samt se till att de redovisas korrekt. Arbetstagarna får också sina lönespecifikationer elektroniskt. Upprepade händelser, som att räkna ut fasta löner, kommer småningom att automatiseras. Dock kontrollerar vi varje lön för att försäkra oss att lönen är rätt räknad.

Kirjanpitajan kehittyminen Greenstepilla

Hogia - lönesystemens Ferrari

Vi erbjuder våra kunder Hogias systemhelhet för hantering av löne- och HR-processer. Vi rekommenderar Hogia eftersom det är ett system för hela organisationen. Hogia stödjer HR-teamet, lönekonsulterna, personalen, cheferna och ledningen.

Hogia innehåller färdiga löneregister för många olika branschavtal, vilket göra att programmet passar både mindre och större bolag inom olika branscher. I Hogia finns även färdigt utformade rapportunderlag, som gör det enkelt för våra lönekonsulter att förse både kunden och redovisningskonsulten med information om till exempel löner, semestrar, frånvaro och bokföring.

Greenstep som partner

Bekanta dig med en del av Greensteps tjänsteutbud

Du är kanske också intresserad av: