Syftet med kundserviceutbildningen är att skapa ett gemensamt förhållningssätt till kundbemötande som håller en konsekvent och god servicenivå inom hela organisationen. Utbildningen lär ut hur man bemöter kunder och ökar förmågan att lyssna på och förstå kundernas olika behov.
Efter utbildningen kommer deltagarna att kunna kommunicera tydligt med kunderna och bemöta kritik på ett ändamålsenligt sätt.
Utbildningens innehåll
- Kundnöjdhet - vad innebär det?
- Vad är bra kundservice och hur påverkar det ditt företag?
- Utmanande situationer i kundservicen
- Mötet med kunden och konstruktivt samspel med kunden
- Kritik och hur man hanterar den
Så här ser processen ut:
- Ett inledande möte för att klargöra kundens behov och praktiska arrangemang. I startpriset ingår 1 x 3 h coachning. En extra session (3 h) ger möjlighet att öva på kundtjänstsituationer.
- Coachningen genomförs som en face-to-face-, distans- eller hybridsession, beroende på kundens önskemål.
- Utbildningsmaterial.
- Insamling och analys av feedback från deltagarna.
- Wrap up (Teams 0,5 h) där vi går igenom den feedback som mottagits.